Imagoviestintää asumisesta ja yrittämisestä

Pieksämäen kaupunki, yrityspalvelut

Tavoitteeksi asetettiin Pieksämäen kaupungin esitteleminen luonnonläheisenä ja kodikkaana asuinpaikkana, jossa monipuoliset palvelut ovat lähellä. Yhdessä Pieksämäen yrityspalveluiden kanssa ideoitiin konsepti, jonka avulla lähdettiin tuomaan esille paikkakunnan vahvuuksia, kuten luontoa, monipuolisia harrastusmahdollisuuksia liikunnasta kulttuuriin sekä vahvaa yrityspohjaa. Esille tuotiin myös vähemmän tunnettuja, hauskoja yksityiskohtia paikkakunnasta.

Asumaan-esitteen lisäksi kokonaisuuteen kuuluu Paras paikka yrittää -esite, joka esittelee Pieksämäen yrityksille ja yrittäjille tarjoamia mahdollisuuksia. Esille tuodaan, mitä kaikkea kaupunki voi yritykselle tarjota ja millaiset ovat yrittämisen puitteet paikkakunnalla. Esille nostetaan myös Pieksämäen päätoimialat.

Asumaan Pieksämäelle ja Paras paikka yrittää -esitteet haluttiin toteuttaa mahdollisimman lukijaystävällisesti. Tietoa ja faktoja tarjoillaan helposti luettavassa ja silmäiltävässä muodossa. Kokonaiskuva rakentuu nopeasti ja pikaisellakin lukemisella.

Konseptista tuli hyvä ja toimiva. Tästä on hyvä osoitus se, että molemmat esitteet kestävät hyvin aikaa ja aivan heti vuoden 2019 aluksi Asumaan-esitteestä otettiin jo kolmas päivitetty painos. Suomenkielisien version rinnalle tuotettiin myös englanninkielinen versio syksyllä 2018.

Heräsikö sinulle kysymyksiä vastaavan kaltaisista sisältömarkkinoinnin toteutuksista omassa organisaatiossasi?

 Ota yhteyttä, niin kerron mielelläni lisää

Tero
viestinnän asiantuntija
tero.eloranta(at)prodictum.fi